Sunday, July 24, 2016

Crush Kau adalah Aib Kau

Okay sini nak citer sikit camne nak handle crush tu.

Beberapa hari yang lepas aku hampir feel-feel ngan laki ni sbb interact ngan dia through group discussion. Tapi!!!





Aku tak:


  • Simpan nombor dia
  • ckp, (ckp bende penting je)
  • whatsapp, (ws bende penting je, pastu aku delete conversation tu)
  • Stalk social media dia
  • Tenung dia lelama dalam kelas
  • Bgtau kengkawan aku pasal dia
  • Mention2 nama dia kat kengkawan
Hasilnya? Next week, aku dah tak feel apa2 pon.

So nasihat aku bg korang yang kat luar sana, kalau kau ada crush, ambillah tindakan2 ni. Yang paling aku nak highlight ialah. JANGAN sesekali bagitau kengkawan pasal crush kau. Kalau dorang tanya, cakap takde. Sbb in a week, dah tak feel pon. Sebab? Kalau kau bagitau kengkawan kau, konfem. Dia lalu je, mesti kawan kau nak siku2 kaulah, gesture kat dialah, tak sempat nak move on. -_-. Sbb dorang asyik ungkit "love story" kau. 

JANGAN stalk social media. Instagram, Twitter, Snapchat pekebendelah. Sbb x kisah pompuan or laki, wajib tundukkan pandangan. Disebabkan kau dah ada minat LAGILAH korang kene tundukkan pandangan. Kalau korang asyik stalk dia je, first2 minat gegitu je. Tp disbbkan all day all night ngadap Insta dia makin lama tergilakan pulak. Pastu mula lah nak buat poem, karangan, bla bla. UNFOLLOW je sume. Bkannya ada faedah pon klw follow.

JANGAN simpan nombor dia. Klw ye pon, simpan for bende penting je. Cthnya, ko nak tnya psl group assignment, simpan nombor dia. Lepas assignment dah hantar, DELETE terus number dia. Nanti takdelah drama tersalah send message apa2 lah.

Last step ni paling penting. Kau ingat balik sape true love kau. ALLAH. Kau perbanyakkanlah mengaji. Paling kurang 1 waktu, 1 muka surat. Mengaji ni mampu tenangkan hati kita.


No comments: